Het is niet per se nodig, jullie krijgen van ons kaartmateriaal. Maar voor diegenen die graag zelf de vinger aan de pols willen houden – zeker wanneer ze even het spoor bijster zijn – we hebben Le Citron Pressé 2017 uitgezet op Michelikaarten 511, 515 en 534.
Actueel
Sees & Fritz & Le Citron Pressé 2017 in wording..
Overwinningsroes uitslapen?
Overwinningsroes uitslapen?
Overnachten na afloop van Le Citron Pressé? Dat kan in de sfeerrijke Abij Rolduc.
Voor deelnemers geldt een LCP-arrangement. Stuur een mail naar: info@rolduc.com
en vermeld Le Citron Pressé 2017
Comfort Kamer met douche en toilet:
– Eenpersoonskamer € 60,- per kamer inclusief ontbijt
– Tweepersoonskamer € 85,- per kamer inclusief ontbijt
Economy Kamer met gemeenschappelijke douche en toilet op de gang:
– Eenpersoonskamer € 32,50 per kamer inclusief ontbijt
– Tweepersoonskamer € 52,50 per kamer inclusief ontbijt
Verblijfsbelasting is niet inbegrepen en bedraagt € 2,- per persoon.
Start-en finishlocatie
We hebben een start-en finishlocatie , zowel van de proloog als van Le Citron Pressé in Frankrijk: we starten in 2017 vanuit Rolduc en rijden dan richting Reims. Daar hebben we namelijk een schitterend Mercure gevonden dat ligt aan de Rue Gabriel Voisin – luchtvaartpionier en de eerste werkgever van André Lefebvre, directeur van het Bureau d’études dat in 1955 met de DS een bominslag veroorzaakte (Voisin staat rechts).
Official-fotograaf
En onze official-fotograaf Rob Hoen is ook weer in de weer geweest om uw verrichtingen in beeld te brengen: https://www.flickr.com/photos/robhoen/26514677314/in/dateposted-public/
En de foto’s: https://www.flickr.com/photos/robhoen/albums/72157667884865430
Interesse in de juiste route?
Interesse in de juiste route? Stuur een mail naar info@lecitronpresse.nl en u ontvangt een kaart van elke etappe.
Toch weer ingetuind?
‘Zijn we er dan toch weer ingetuind?’ Dixit Herman Kuiphof in 1974 toen de WK-finale de afloop kreeg die iedereen vreesde: je begint volle goede hoop dat je het tij kunt keren, maar die hoop vervliegt wanneer suprematie regeert. Ook in 2016 grepen vader en zoon Horace en Casper Duba de winst in Le Citron Pressé. Dat betekent dat zij de door henzelf gefabriceerde wisselbeker nu – ze hebben hem inmiddels drie keer gewonnen – nu in eigen huis mogen houden….
Overigens was de competitie ongekend heftig: Joris Gernaey en Floris van der Wolf gingen ’s morgens nog met de Gele Citroen op hun AX van start en nestelden zich uiteindelijk pal voor Amos Kroll en Martijn Walvis (Méhari) op de tweede plaats. In de Toerklasse mochten Erik Jan en Ingeborg Leenders de Gele Citroen op hun BX laten zitten en gingen met de pers van Philippe Starck aan de haal, op eerbiedwaardige afstand gevolgd door Esther en Wilbert Eijsink, die op hun beurt weer pal op de voet werden gezeten door zoon Tim en vader Peter van Geest. De vader en zoon Fransen de Bruijn kregen Ma Petite, de Prix d’Endurance ging naar twee mannen in een compacte auto die na vier dagen rallyrijden niet meer wisten hoe en waar ze moesten gaan zitten, en de Rode Lantaarn ging in de kofferbak van de DS19 van Roel en Berty Dijkstra – oud-winnaars, maar een LHS-lekkage leverde bijna vierduizend strafpunten op, en dan wordt een goede klassering een illusie. We waren allang blij dat ze op vrijdag weer monter aan de start verschenen, mede met dank aan onvolprezen wegenwachters Thijs Schieving en Henk van Asselt (met dank aan ManEngenius en ANWB). ‘Ik moet even een pilletje, want de Pressé rijden staat gelijk aan Tropenjaren.’ Wil Olijslagers zegt het zuchtend op zaterdagmiddag, maar stapt uiteindelijk weer stralend naast Gerrianne; hard werken, maar Brabantse gemoedelijkheid overheerst: Vive les Vacances, prijs voor de meest wellevende equipe (dank aan CitroExpert) ging naar Wil en Gerrianne. Rogier en Mariëlle Verhoef kloppen hard op de deur en nemen de film over de Pressé van 2012 mee. De GS’en deden het wederom opvallend goed dit jaar, reden waarom team Quatre a Plat de teamprijs won, voor team Gédées en Petit a Petit. Voor de uitslagen, klik hier: Uitslagen
Nóg een grote rally
Misschien weten jullie dat er in de maand mei nóg een grote rally wordt verreden. Die heet de Tulpenrally en er doen nog iets meer mensen aan mee dan aan de Pressé. Om ons onverklaarbare redenen rijden ze daar met Porsches, Alfa’s en Volvo’s – een fatsoenlijke Citroën is een uitzondering. Dat komt omdat Roel Koster bijvoorbeeld met zijn SM de voorkeur geeft aan… aan jullie. Afijn, gisteren is het halve deelnemersveld in Zwitserland door de plaatselijke gendarmes aan de kant van de weg gezet om collectief op de prent te worden gezet. Dat gaat ons niet overkomen, zo veel is duidelijk. Daarom hebben wij André aangesteld, onze hoogsteigen gendarme. Hij is er bij volgende week en zal de orde in Le Citron Pressé handhaven – met ijzeren hand…
Citroën Nederland
We zijn bij Citroën Nederland langs geweest, onder andere om auto’s voor de officials vast te leggen. Vrijgevig als altijd was Anne Lobbes, directeur PR van Citroën en DS Automobiles, zo vriendelijk om onder andere twee exemplaren van Ma Petite, joie de vivre pur sang van Margré Mijer mee te geven. En dat brengt ons dan meteen op het idee om een nieuwe prijs in het leven te roepen: de equipe in een 2CV met de hoogste notering in het eindklassement ontvangt twee exemplaren van Ma Petite.
De startvolgorde
De startvolgorde is inmiddels vastgesteld, en dat betekent onder meer dat Wilbert en Esther zich weer gelukkig mogen prijzen met het startnummer waarbij zij zich senang voelen in hun 2CV Perrier: nummer 13. Kijken jullie ook even welk nummer is toebedeeld? Dat helpt bij het ondertekenen van de vrijwaringsverklaring en het overhandigen van de schilden, badges en deurnummers, volgende week zaterdag.