Zou een goed credo kunnen zijn voor een rallyequipe, maar de vraag is dan altijd: zijn we op de helft? Het lijkt en leek altijd de juiste route, we hadden het toch goed uitgedokterd. Afijn, zo’n moment beleeft ook de organisatie van Le Citron Pressé wel eens, als rallyequipe én als organisator. We meenden stellig dat we er goed aan deden om de Toerklasse in z’n waarde te herstellen door er wat meer allure aan te geven. We weten inmiddels niet meer zeker of we de goede route naar een nieuwe indeling hebben gekozen. Dus denken we nu even ‘out of the box’: we schrappen de Toerklasse en voegen alles samen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Iedereen krijgt voortaan dezelfde uitdagingen voor z’n kiezen. Die waren voorheen in de Toerklasse ook al niet mals, en in de Sportklasse misschien wel ietsje te mals. Onverhard wegdek is geen doel op zich, het is alleen soms een beloning voor goed en exact navigeren. We zullen bij de route van 2019 nóg alerter zijn op de kwaliteit van het wegdek, onze nulrijders zullen geen bordje neerzetten wanneer de omstandigheden te belabberd zijn. Stelregel was en is: durft Gies er één van zijn Citroëns aan te wagen? Dag Sport- en Toerklasse, dag Dynamique en Confort, welkom Le Citron Pressé anno 2019.